2013   2014   2015   2016  2017  2018

En dus stappen we in de ochtend allemaal opgeruimd ons bed uit. Een beetje moe van de late avond, maar gelukkig allemaal met een goed humeur. We gaan vandaag allemaal op pad naar onze ouders en maken een gezellige start in 2018. Per vandaag komt ons nieuwe kamergenootje wonen, Linda. Na een jaar van logeren, heeft ze de grote stap gezet en is nu ook echt onderdeel van ons 'gezin' op de Ladder. Er lijkt voor ons allemaal weinig te veranderen, omdat ze er al helemaal bij hoorde. Ze is er gewoon meer vanaf vandaag en dat voelt voor iedereen vertrouwd. We heten haar welkom via onze site, via Facebook, we schakelen zelfs de krant in, maar het belangrijkste is dat we haar welkom heten in ons huis. Onze begeleiding heeft een persoonlijk schilderijtje gemaakt van Linda. Gelijk als onze andere bewoners en vanaf vandaag hangt haar gezicht dus ook in stijl bij ons aan de muur.  Ons huis is nu ook haar thuis.

Carnaval 2018
De voorpret voor Carnaval is misschien nog wel veel mooier dan de carnaval zelf. Al dagen houden we ons bezig met wat er allemaal staat te gebeuren. Terwijl de één zich voorbereid middels Limburgse muziek en zo al in de stemming komt, host de ander met regelmaat door de kamer onder het luid geschal van oude carnavalskrakers op de ipad. 2 Februari staat voor verschillende het eerste uitje op het programma. De regionale pronkzitting! Ieder met hun eigen maatje gaan ze op pad. Er wordt gedanst, gehost, geluisterd en gekeken, maar vooral ook meegedaan met de optredens die voorbij komen. Op het podium leven we ons uit en genieten van alle gezelligheid. Wat een plezier samen en wat een mooi begin van Carnaval 2018. Op zondag 11 februari sluiten we met z'n allen aan de kant van de weg aan om de optocht te bekijken in Mill. Één bewoner is naar de Limburgse carnaval, want daar gaan ze wel helemaal uit hun dak en als Limburger moet je je daar dan ook laten zien natuurlijk. Met rode neuzen van de kou, springen we op de muziek die van de wagens schalt om warm te blijven. Voor sommige is de kou en de herrie al snel een hele beproeving en dus keren zij huiswaarts. De overgebleven feestbeesten duiken de kroeg in, installeren zich al snel op het podium voor hun jaarlijkse optreden en dansen er op los. Na enkele jaren Carnaval vieren in Mill, weten we exact wat er staat te gebeuren en het genieten wordt daardoor ieder jaar meer. Al die vrolijke, kleurige, hossende mensen met vrolijke gezichten. Dat zou het hele jaar mogen zijn. Na een uurtje hebben we de pijp leeg en wandelen we een ronde om ons hoofd te legen en de herrie achter ons te laten. Iedereen verzamelt zich weer om gezamenlijk de dag af te sluiten met een heerlijk frietje naar wens. Dat is inmiddels een aangename traditie geworden om de Carnavalsdag af te sluiten. Allemaal moe van alle indrukken, verdwijnen we niet veel later onder de douche en installeren we ons in de avond op de bank. Het is weer mooi geweest. De grootste feestvierders gaan op maandag nog even naar Langenboom, terwijl de anderen even lekker rustig bijkomen van alle drukte en nagenieten op hun vrije dag en als we op maandagavond weer allemaal compleet zijn, komen de verhalen, tijdens het koffie drinken, nog even helemaal los. In Limburg gingen de pannen er helemaal af, gelijk als in Brabant. We hebben elkaar weer genoeg moois te vertellen en genieten samen nog even na.

NL Doet 10 maart 2018
Opgeruimd staan we in de ochtend naast ons bed. We hebben er zin in. Klusjes en werken samen met vrijwilligers. We starten langzaam op, want we moeten er nog flink tegenaan de rest van de dag. Nadat we ons rustig hebben klaargemaakt voor deze grote dag, we onze helmen hebben klaargezet en de oude jas en schoenen hebben aangetrokken, kunnen we naar buiten. De eerste vrijwilligers druppelen al binnen. We knappen de kweektafel op en maken deze klaar voor gebruik. Het kippenhok wordt afgebroken, het hekwerk verwijderd en alles wordt klaargemaakt om te klinkeren en om van deze plek een extra bergruimte te maken. Ondertussen wordt het tuinmeubilair afgeschrobt, de schommels schoongemaakt, zand bijgevuld in de tuin en voor het huis worden de bakken weer bijgevuld en voorjaars-klaar gemaakt. Tijd voor een kop soep en een broodje. Wat genieten we met z'n allen van het samenzijn, het werken en de positieve vibe. Al snel gaan we weer aan de slag. Ramen zemen, zolder schoonmaken. De kasten worden een keer nagezien en opgeruimd en de slaapkamers worden grondig schoongemaakt. Onderwijl wordt de zolder aangepakt, wordt er in huis ook nog geschilderd en het een en ander opgehangen en vervangen. Het is een gezellige boel. Door de dag heen is het overal rommelig door lopende projecten en de vele helpende handen, maar aan het eind van de dag kijken we rond en is het een geweldige gewaarwording om te zien wat we met z'n allen weer hebben klaar gekregen. Vele handen maken licht werk. Dat kunnen we wel stellen. Wat kijkt het overal weer fris en wat was het een leuke dag om op terug te kijken. Even later zitten we aan de koffie, blikken terug op de mooie dag met perfect werkweer en sluiten tevreden af. Tijd voor een douche en een gezonde bord eten voor de hongerige buiken.

OPEN DAG 21 APRIL!
bekijk ons interview op LOM en Omroep Land van Cuijk
21 april open dag op de Ladder van 11 tot 16.00u
met diverse kraampjes, activiteiten en muziek