2013   2014   2015   2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024

30 januari 2015 is de laatste dag van een mooie reeks bezoeken aan Het Merlet. 6 vrijdagen zijn we wandelend op bezoek gegaan bij het VMBO in Mill, waar we samen met 4e-jaars leerlingen van zorg- en welzijn activiteiten hebben gedaan. Steeds met een groepje van 4 a 5 leerlingen is iets moois georganiseerd en hebben we genoten van de samenwerking. We hebben geschilderd, gebakken, houtbewerking, verzorging (heerlijk haren wassen en vlechten; hoezo verwennerij :)) en natuurlijk ook samen wat gedronken en bijgekletst over wat ons bezighoudt. Het waren waardevolle uurtjes voor beide partijen. Verrassend en mooi te zien hoe de interactie tussen deze jeugd verloopt en we besluiten dan ook samen om een staartje te geven aan dit mooie project. Leerlingen van het VMBO komen wekelijks in kleine groepjes een uur naar onze dagbesteding Florian. Ook dit is weer een mooie gebeurtenis, maar we merken ook dat dit veel inspanning vraagt van onze jeugd. De ruimte is stukken kleiner, het tijdstip is anders, waardoor het in ons schema wat lastiger is en de druk voor onze kinderen wat te hoog wordt. Toch, al met al is het een geweldige ervaring en heeft het beide partijen iets moois opgeleverd. Een top samenwerking tussen deze jeugd en prachtig om dit samen met de leerlingen van VMBO Merlet Mill te mogen beleven.

13 februari 2015 worden we aangenaam verrast door Plaza de Frietkraam met een checque. Zij hebben bonnen verspreid onder de Millse bewoners en bij het inleveren van iedere bon, hebben zij 1 euro gestort naar onze Ladder. Tevens hebben zij aangegeven graag wat van onze creaties van Florian tentoon te stellen bij hen op de balie. Een mooi gebaar van Plaza de Frietkraam waarvoor wij hen bedanken.

1 MAART 2015! de Ladder heeft feest
Alweer een jaar geleden liepen de bewoners dit huis binnen om samen hun eerste nacht door te brengen
Alweer een jaar geleden liepen ouders dit huis binnen en vertrokken vol emotie
Alweer een jaar geleden startte hier een team vol zorg
Alweer een jaar geleden gaven wij onze sleutel en een groot deel van de zorg van onze kinderen in handen van dit prachtige team!
En wat hebben we samen veel doorgemaakt. We hebben heel veel mooie momenten gekend, maar ook ook moeilijke momenten en zware beslissingen zijn niet aan ons voorbij gegaan. We hebben hard gewerkt. Met z'n allen de neus de goede kant op. Getracht om het optimale eruit te halen en vooral samen gewerkt. We hebben mogen ontdekken dat we in onze zoektocht, naar de juiste balans op de juiste trede op onze Ladder, een TEAM zijn. Op deze manier komen we er wel! Met dezelfde visie en hetzelfde doel gaan we op naar een volgend jaar.

21 maart 2015. Natuurlijk hebben we onze handen weer uit de mouwen gestoken en de mouwen opgestroopt. NL doet, daar doen wij aan mee. Voor ons een dag met een herinnering. 2 jaar geleden was dat de dag dat we onze omgeving kennis lieten maken met ons en onze plannen. De deur openstelden voor alle belangstellenden en dit overtrof onze mooiste verwachtingen. Zoveel geïnteresseerden die even langs kwamen... en dus, op deze speciale gedenkdag gaan wij er weer tegenaan. Het weer zit onze plannen een beetje in de weg, want onze buitenklusjes zijn toch gezelliger te doen met een zonnetje in de rug. We laten ons niet klein krijgen en de stoep wordt flink aangepakt. Binnen wordt geruimd en de zolder heringericht, ramen worden gezeemd en onder het genot van een kop koffie sluiten we deze wekdag af. Er is weer mooi wat werk verzet.

24 april 2015. Er is heerlijk weer voorspeld en daar hebben wij vlot op ingespeeld. 's Morgens smeren we lunchpakketjes, pakken drinken in en nemen voor de zekerheid toch maar een jas mee. We gaan een dagje uit naar Zoo Parc Overloon. Uitgezwaaid bij de voordeur, vertrekken we dan op weg naar een vakantie-dag. Mooi weer, goede zin en gezonde spanning. En van al dat rondslenteren krijg je dorst, dus af en toe een pauze inlassen is wel nodig. 's Middags op een gezellig plekje onze boterhammen nuttigen en dan weer in de benen. Poeh poeh... een hele ruk. Tijd voor een ijsje! Dat gaat er natuurlijk altijd wel in. Genietend komen we even tot rust van alle indrukken en het frisse ijs geeft ons de energie om ook nog even de speeltuin te bezoeken. En dan is het tijd om weer op weg te gaan naar huis. Wat een heerlijke dag en wat een mooi weer hebben we gehad. Voorproefje van het zomer/vakantiegevoel. Nou, dat is ons wel bevallen.

26 april 2015 is er bij onze buren achter de concertzaal een kofferbakverkoop. Wij zijn uitgenodigd om onze spullen ook tentoon te stellen en dat laten we ons natuurlijk geen 2x zeggen. De voorspelling van regen laat ons niet weerhouden en vrolijk stallen we onze zelf gemaakte spullen van dagbesteding Florian uit. Helaas is het niet zo'n druk bezochtte dag, maar wij hebben er van genoten en de mensen om ons heen hebben genoten van ons. Van de buurman hebben we allemaal nog een broodje met warme snack gekregen. Wat een hartelijkheid en verwennerij.
27 april laten we ook niet zomaar voorbijgaan. De (konings)markt hebben we gisteren al gedaan. Vandaag hebben we andere plannen. We wandelen in de ochtend door Mill en 's middags laten we ons mooie dorpje achter ons, gaan fietsen naar de kinderboerderij in Velp en drinken een kop koffie onderweg. Wat inspanning en daarna thuis weer wat ontspanning. Een mooie mix van activiteiten op deze feestelijke dag.

1 mei hebben we afscheid genomen van Tessa, 1 van onze bewoners. Tessa gaat op een plekje wonen dichter bij haar familie. We zullen Tessa missen, maar wensen haar een mooie toekomst toe op een plekje waar zij zich thuisvoelt en er mogelijkheden zijn voor persoonlijke groei in een omgeving dicht bij haar familie. De deur staat open en het kopje thee staat klaar als Tessa ons een bezoekje komt brengen om te vertellen hoe het met haar gaat.

5 mei 2015. Bevrijdingsdag. We hebben allemaal een vrije dag en starten de dag dan ook rustig op. Lekker een beetje uitslapen en rustig ontbijtje nuttigen. Heerlijk zo'n extra dag vrij. Het weer is wat somber, maar wij zeker niet. Samen kijken we hoe de stoet met legerwagens 's middags door de straat komt. Indrukwekkend en geweldig dat we er ook nog even mogen in zitten. We lopen nog even bij Myllesweerd binnen om naar de muziek te luisteren en daarna wandelen we de andere kant op van Mill. Bij de Wissel sluiten we ons nog even aan bij de feestende menigte. Het is minder druk dan afgelopen jaar, want niet iedereen is zo stoer om de harde wind te trotseren, maar wij laten ons niet kennen en genieten nog even van de muziek en een drankje. Toch wel wat verkleumd gaan we terug naar huis. Er was weer genoeg te beleven in Mill. Onze vrije dag is heerlijk ingevuld.

24 mei Pinksteren. Hert zonnetje schijnt en we zijn met z'n allen thuis. We trekken erop uit en gaan naar Langenboms Buuten. De fietsen worden voor de dag gehaald, de banden opgepompt, sleutels in het slot en hoppakee: op de fiets. Een heerlijke dag om een eind te fietsen en dit is een mooie afstand. Zo hebben we direct een leuk doel en daar aangekomen, zien we dat we niet de enige zijn met dit geniaal plan. Een gezellige drukte bij de Hinde van vrolijke mensen en gezellige kraampjes. Een mooi muziekje op de achtergrond en een terras voor de liefhebbers maken het zomers beeld af. We struinen de kraampjes even af en nadat we nog op het veld hebben gespeeld, gaan we weer richting huiswaarts.

5 juni 2015. Na een roerig jaar, waarin we met z'n allen flink de schouders eronder hebben moeten zetten, is het tijd om wat mensen in het zonnetje te zetten. Een nieuw huis, nieuwe bewoners, een nieuw team; het is nogal wat. Het heeft dan ook van ons team gevraagd om zich voor meer dan 100% in te zetten. met passie en plezier zijn ze met ons deze uitdaging aangegaan. Al snel groeide er een vertrouwensband tussen hen en de kinderen en ouders en werden ze ook allemaal een beetje verliefd op onze geweldige jeugd. Na zoveel inzet om er met z'n allen iets geweldigs van te maken, vonden wij het tijd dit team eens even in het zonnetje te zetten en dus is er een verassingsdag georganiseerd en 5 juni was het dan zover. in sportkleding aangekomen zijn bedden en toebehoren op plaats 1 klaargegelgd voor de nacht en gaan we op weg naar de eerste actie. 7 Meter boven de grond bungelend leggen we met z'n allen een klimparcours af en zien we het teamgevoel weer voorbij komen. We ondersteunen, coachen en helpen elkaar naar een overwinning op jezelf. En ja, ieder op zijn eigen trede van onze Ladder bereiken we allemaal een doel waarmee we tevreden zijn. We springen nog even uit de helikopter en na een opfrissing op naar fase 2. Een welverdiend eten bij Des Werelds heerlijk op het terras. Na deze (in)spanning snakken we naar een hapje en een drankje. dus dit gaat er wel in. We vervolgen onze weg naar fase 3 waar we met z'n allen gezellig naborrelen en tot slot eindigen we, in de late uurtjes, weer op plek 1 waar we onder hilariteit neerdalen op de (lekkende) luchtbedden en proberen wat uurtjes slaap te pakken voor de zon weer op komt.
Natuurlijk moet er ook iemand de zorg overnemen tijdens zo'n uitstapje van het hele team en dus hebben onze mannen dit op zich genomen. En inderdaad, dus ook voor de bewoners een uitje. Met z'n allen wandelend de boodschappen gaan halen om te gaan genieten van een heerlijke bbq op deze warme dag om dan vervolgens nog heerlijk uit te buiken op ons eigen terras. Er wordt gekletst, geplaagd en gelachen. Een hele belevenis voor iedereen; Jan en Eric komen logeren. Veel kan en veel mag deze avond en ze duiken dan ook allemaal, later dan normaal, vermoeid het bed in. Alleen de oppasheren duiken deze avond vroeger dan hun normale ritme het bed in :) ....

vakantie 2015
27 juli hebben we gezamenlijk vakantie en dat moet gevierd worden. We gaan er een leuke vakantie van maken. Aangezien enige structuur zeker gewenst is, houden we een mooi vakantieprogramma aan, waarin de ochtenden en avonden voorspelbaar zijn en we iedere middag een vakantie-activiteit hebben. We beginnen, gezien het weer, maandag erg rustig. Terwijl de regen buiten blijft kletteren, maken wij er een knusse knutselmiddag van. 's Middags lekker warme koffie en thee en dan luiden wij de vakantie rustig in. Dinsdag staat er een speurocht gepland. We struinen door Mill op zoek naar de juiste weggetjes en zoekend naar de antwoorden op vragen en foto's. het is een hele tocht en flink vermoeid komen we dan ook terug, maar met alle opdrachten juist uitgevoerd. We blijven een beetje last houden van somber vakantie-weer, dus er staat ook donderdag weer een binnen-activiteit gepland: tussen de buien door naar Erica om te gaan bowlen. Sjonge jonge, lamme armen en spierpijn, waar we de rest van de dag nog van nagenieten. Vermoeiend zo'n vakantie-week :) Vrijdag komt dan eindelijk het beloofde vakantie-weer en daar maken we direct gebruik van. Deze dag staat IRR land op de planning en anders dan de andere dagen waar we vooral de middag gebruiken voor de activiteiten, gaan we nu een hele dag op pad. Broodjes zijn gesmeerd, drinken is ingepakt, fruit gaat mee en voor de zekerheid toch ook maar wat vestjes. Na een gezellige rit komen we aan bij het park. We genieten van al het zand, water, klimmmogelijkheden, glijbanen, skelters en de dieren. Het weer is ons goed gezind en het is een fantastisch vakantie-gevoel. Tussendoor regelmatig even zitten om wat te drinken of te eten en hop weer naar het volgende. Moe van alle indrukken, nat van de waterglijbanen en vrolijk van het mooie weer gaan we terug naar huis en sluiten daar af met zelf gemaakte pizza.
vakantie 2015, week 2
Het weer wordt steeds mooier en maandag 3 augustus staat de zon hoog aan de hemel. Tijd voor een spellenmiddag. Koekhappen, blikken gooien, water dragen, sponsen gooien, snoep happen en nog heel wat van die gezellige oude spelletjes komen voorbij. het leukste was wel om bij het laatste spel, met goedkeuring, de waterballonnen te gooien op Jordie, die de spelletjes die dag heeft begeleid. Tijd om na deze grap met z'n allen wat te drinken en ons gewone programma weer te vervolgen, zodat we de rust weer terug vinden voor het eten. Dinsdag besluiten we om te gebruiken om allerlei klusjes uit te voeren, want ook dat moet gebeuren tussen de bedrijven door. 's Middags bereiden we het eten voor. We halen boodschappen en maken allerlei kleine hapjes, want vanavond gaan we gebruik maken van de party-pannen. Het ziet er al heerlijk uit voordat we beginnen en op tijd zetten we de pannen aan om zo lang te kunnen genieten van dit lekkers. Het duurt niet lang of ons brandalarm gaat af. Oeps, niet aan gedacht dat dit teveel rook zou geven. Vluchtend voor de herrie, naar buiten en bellen voor versterking. Wat geschrokken en ontdaan van deze immense herrie kunnen we al vrij snel weer verder met bakken. Gelukkig is het zo heerlijk en gezellig dat we het alarm al snel vergeten. We hebben het veel te druk met bakken en we doen er onze tijd over. Met rode koontjes zetten we de pannen uit. Slechts kleine restjes blijven over. Met volle buik gaan we de uitdaging aan om toch nog maar even een fikse wandeling te maken. Die kilo's meteen even eraf lopen en zo kunnen we 's avonds ontspannen het bed in. Goed uitgerust staan we 's morgens op. Klaar voor weer een nieuwe dag; de Vakantie Jaarmarkt. Na het ontbijt gezamenlijk de kraam opbouwen, want vandaag moet er gewerkt worden. Onze spullen van Florian gaan in de verkoop in een kraam voor ons huis en op een andere plek in het traject van de markt staat Hofmans Tapijten met een Bungeejump van Schaap Spelverhuur uit Gassel. Wij zijn door hen uitgekozen als goede doel en mogen daar het geld innen. Dat betekent dus een drukke dag voor de boeg. We splitsen ons op en gaan op deze zonnige dag vrolijk aan de slag. Natuurlijk ontmoeten we elkaar af en toe tijdens deze dag om te horen hoe het op de ander plek gaat en om af en toe te wisselen van plaats, want we willen wel alles meemaken. We hebben ons goed vermaakt deze dag en genoten van alle aandacht, verkoop en het nuttige werk wat we hebben mogen doen. Trots sluiten we de dag af met een frites. Daar zijn we wel aan toe na zo'n topdag!
En vermoeiend was het zeker. Donderdag kunnen we allemaal moeilijk ons bed uit en dus starten we extra rustig op. Het is wederom prachtig weer en dus besluiten we de planning om te gooien en naar het zwembad in Dtl. te gaan. grote glijbanen, hoge duikplanken, flinke grasvelden en een schitterende zon. Wat wil je nog meer op een vakantiedag en we genieten dan ook weer volop. Meer hebben we eigenlijk niet nodig, al smaakt dat ijsje op het einde van de dag ook helemaal niet slecht. Zongebruind gaan we aan het einde van de middag richting huis.
Een dan is het alweer vrijdag. Onze laatste vakantiedag en wat hebben ze deze dag voor ons in petto? We wonen niet voor niets in de oude brandweerkazerne en ons huis heet niet voor niets de Ladder. We sluiten dan ook gepast af met een middag bij de echte brandweer. Hoe geweldig dat zij steeds weer aan ons denken en ons deelgenoot laten zijn van hun prachtige werk. Er staan wat waterspellen op het programma en we spuiten met een echte brandweerspuit in een waterdicht brandweerpak met helm. Stiekum af en toe even op de begeleiding richten, het is tenslotte niet voor niets mooi weer :) en dan volgt de spectaculaire aflsuitng van onze vakantie: met z'n allen stappen we de brandweerwagen in en met loeiende sirene mogen we een ronde maken.
Wederom zijn er verschillende mensen en organisaties die mede hebben gezorgd dat wij een onvergetelijke vakantie hebben gehad. Wij hopen dat onze blijdschap hen laat zien hoeveel plezier ze ons hiermee doen.

6 september 2015
Stoepverkoop. Ook wij doen natuurlijk mee aan zo'n mooi initiatief in de gemeente Mill. We stallen onze kraam 's morgens uit en gaan er eens goed voor zitten. Een gezellige drukte met wandelaars en fietsers die geïnteresseerd kijken naar wat we te bieden hebben. 's Middags staat er nog een leuk uitje voor ons op de agenda en laten we de kraam even achter voor de dames. motorclub Yahoe heeft een lustrum en we mogen allemaal een rondje mee op hun motoren en/of in de zijspan. Leiding twijfelt, maar wordt door de motormannen gewoon in het zijspan getild om mee te gaan en ook Maarten wordt vakkundig in een zijspan gezet. Als echte motormuizen stallen we ons naast of achter de bestuurders. Heerlijk, zo'n fris uitje. Bij thuiskomst suizen de oren nog na en staan de rooie koontjes nog op de wangen van plezier.

26 september 2015
Wat hebben we hiernaar uitgekeken: Kermis in Mill. En voor dit jaar betekent dat extra groot plezier. Albert Heijn van de Ven uit Mill heeft een actie gehad om muntjes te kunnen sparen voor de kermis. Daarnaast heeft hij in de winkel een grote spaarpot geplaatst voor mensen die hun muntjes niet zelf hoeven te gebruiken en ze met plezier doneren aan de Ladderbewoners. Met het startbedrag wat Luc van de Ven van de AH heeft geschonken en al die hartelijke, winkelende mensen die ons hun muntjes gunden, is er in totaal een mooi aantal munten opgehaald, waardoor wij een geweldige kermis hebben kunnen houden. Zaterdag zijn we gestart met oliebollen om in de stemming te komen. Mmm, heerlijk smullen en dromen van de mooie dagen die nog gaan komen.
27 september 2015
Nadat het vrachtwagenconvooi, dat jaarlijks door Mill trekt, voorbij is gekomen, vertrekken wij naar de Kermis. Wat een plezier. Met z'n allen in de spin en dit jaar niet één keer, maar zelfs drie maal achter elkaar. Dolgedraaid lopen we naar de botsauto's. Ieder een eigen wagentje en achter elkaar aan... wat een lol. Ook de begeleiding mag een rondje met ons mee. Met blauwe plekken stappen ze uit en nadat we nog bij de Holly Holly hebben gekeken en Luuk een rondje heeft gemaakt, gaan we op weg naar huis. Dit jaar wetende dat we, anders dan andere jaren, morgen weer opnieuw een rondje Kermis mogen maken. We hebben ons allemaal uitgeleefd in de leuke attracties en hebben stuk voor stuk een geweldige Kermis gehad.  Één groot feest dat we dinsdag hebben afgesloten met opnieuw oliebollen. Moe van de Kermis, maar enorm voldaan van al die gezelligheid duiken we dinsdag allemaal een beetje vroeger dan normaal ons bed in en tuffen de nacht dromend door.

17 oktober 2015
de gemeente Mill & Sint Hubert heeft een goed doel mogen aanwijzen voor organisatie WeCycle. Zij nemen al het klein elektrisch materiaal in in de gemeente. Indien onze gemeente per persoon het meeste elektrisch kleingoed inlevert bij de milieustraat (of via de Ladder) ontvangt de gemeente voor het hen aangemerkte doel een cheque van 1000 euro. En, hoe leuk, de Ladder is het doel van onze gemeente voor deze aktie. Deze zaterdag hebben wijzelf de aftrap gegeven op de mini-milieustraat en de eerste materialen ingeleverd. En nu maar hopen dat vele Millenaren ons zullen volgen. begin 2016 weten we of we in aanmerking komen voor de cheque.

15 november 2015 kunnen we hiet niet nalaten om toch even binnen te kijken bij Myllesweerd waar ook dit jaar de Sint en zijn Pieten langskomen. Met rode koontjes luisteren we en kijken vol verwachting naar het podium. Het blijft toch altijd weer spannend, ongeacht of je denkt dat het een werkelijk spektakel of een voorstelling is. Na een geduldige wachttijd in de rij mogen ook wij dan toch de Sint een hand geven. Samen met de Pieten op de foto maakt het spannende middagje compleet. Op naar huis waar we eindelijk deze avond dan toch ook de schoen mogen zetten.

11 december 2015
Winterbeleving in Mill. Wat zijn er toch doorlopend leuke activiteiten in Mill te beleven. Wij maken gretig gebruik van de gastvrijheid van dit gezellige dorp en gaan in de vooravond bekijken wat er allemaal weer is georganiseerd. Gezellige kraampjes staan naast de weg, een heuse ijsbaan en met het winkelend pucliek erbij, is het geheel een werkelijk winters sfeertje, ondanks de regen. Her en der kan wat worden geproefd en gesmuld. We kunnen het dan ook niet laten om wat oliebollen mee te nemen om, eenmaal thuis warm bij de kachel, deze heerlijk op te smullen. Laat die gezellige feestdagen maar komen. Wij zijn er klaar voor

26 december 2015
Alles staat klaar voor een fantastisch Kerstgevoel. Een voorafje, een vol diner en een heerlijk toetje: laat het maar iedere dag Kerst zijn :)
Heerlijk smullen we van al het lekkers en we tafelen gezellig lang na aan onze gezellig, gedekte tafel. Na het eten maken we een fikse wandeling om de overtollege kilo's er meteen weer wat af te laten glijden en ons hoofd wat frisse lucht te gunnen. Het was een mooie Kerst.

Kerstvakantie
Ook deze vakantie hebben we weer vanalles op het programma staan. Zondag gaan we bij Fitland op de luchtkussens. Heerlijk voetballen en spelen op het materiaal wat daar nog uitgestald voor ons klaar staat. Op maandag gaan we zwemmen en wat hebben we een plezier. Gelachen, gegleden en vol spanning over de glijbanen. De pret is groot, maar oh... wat vermoeiend. Op de terugweg gaan er dan ook al enkele ogen toe, maar niet voor lang. Tijd om de dag groots af te sluiten en frietjes te gaan eten. Wat een topdag om zo de vakantie te mogen starten. Dinsdag hebben we bowlen op het programma. Nog wat moe van gisteren gaan we op pad en proberen we allemaal het beste uit onszelf te halen. Woensdag hebben we dan toch echt een rustdagje nodig en doen die dag dan ook kalmpjes aan en volgen ons normale ritme. En dan zijn we er weer klaar voor. Onze begeleiding heeft een hele leuke spellenmiddag met speurtocht in elkaar gezet en fanatiek doen we alle opdrachten en lopen onze route richting einde jaar 2015. Met een glimlach en een goed gevoel sluiten we 2015 af!

WIJ ZOEKEN VRIJWILLIGERS!

HALLO (VASTE LOGEE)!